Ønsker du å kjøpe med forsikring på leieproduktet og slippe bekymring for om du blir erstatningspliktig for feil og mangler når du leverer tilbake utleieproduktet?
Forsikringer dekker alle uhell og feil som kan oppstå med utleieproduktet. Om utleie eksempelvis slutter å fungerer pga slitasje og feil som ikke kan påberopes leietaker, så blir leiesummen tilbakebetalt for den perioden produktet ikke kan brukes av leietaker.
Hvordan bestille forsikring:
For å velge type forsikring, så må du først sjekke hvor mye leieperioden koster, og dermed velge det alternativet med den summen som din leieperode vil koste.
Eksempel: Leier du et produkt som koster 760kr for leie i ei helg eller 3 dager, så bestiller du alternativ "Leiesum 501-900".
*Forsikringen gjelder ikke tyveri eller skader som leietaker selv har utført uten å følge de vilkår som til en hver tid gjelder for det gjeldende utleieproduktet, som foreksempel feilfylling av drivstoff eller fortsettelse av bruk om maskinen viser tydelige tegn til at den må stoppes og har behov for service. Forsikringen gjelder kun om forsikringen blir bestilt samtidig eller før leiepeoduktet blir hentet.
**Utleier avgjør i samråd med leietaker om driftstansen skyldes feil bruk eller om det skyldes forhold utleier står ansvarlig for, som avgjør om hele eller deler av leiesummen betales tilbake.
***Forsikringen gjelder kun vårt utleieprodukt og skade på person, eiendom, eller annen tredjepart, må leietaker selv tegne forsikring på og står selv ansvarlig for vurdering av dette.
****Utleier skal få umiddelbar beskjed når noe feil oppstår på utleieproduktet. Om utleier reparerer produltet innen 4 timer fra feilen er meldt inn, betales ingenting av leiesummen tilbake (Transport fra Støren til leietakers plassering inngår ikke i 4 timers fristen).